המתבגרים טעמו סוגים שונים של שוקולד ולמדו על השימושים השונים של החלק השומני של השוקולד – חמאת קקאו – אשר ניתן להשתמש כדי להגליד פצעים ללא השארת צלקות. הם למדו על הטמפרטורה הנכונה להמסת שוקולד בלי לשרוף אותו, השתמשו בתבניות צורתיות והכינו סוכריות שוקולד על מקל. הם למדו על "טראפלס" - איך להכין את הכדורים וליצור את השכבות הנוספות מבחוץ. הם גם שוחחו על האפשרויות השונות של אריזת השוקולדים – מה מושך אנשים ומה מצליח למכור.

בפגישה האחרונה, התמקדנו פחות על איכות המוצר ויותר על הגשה, אריזה, מקומות אפשריים למכירה, מחיר וכו'.המתבגרים השתתפו בשיחה מועילה שבה חשבו על ניסיונות קודמים שלהם במכירה בבית הספר או בתנועת הנוער והביאו רעיונות לשיפור, מבוססים על הידע שרכשו בסדנא.

המורה הנהדרת ושוקולטיאר, מורן, הציגה מצבים שונים שהיא התמודדה איתם בבניית העסק הפרטי שלה. אנו מאמינים שהמתבגרים יוכלו לקחת את הרעיונות הללו וליישם אותם במצבים שונים בחייהם הפרטיים.

 

בסיום הפגישה, מורן הביאה שאריות שוקולד מהמפגשים הקודמים של הסדנא והכינו ואכלו פונדו עם פירות ובראוניס. מתוך זה הסתבר כי אין סיבה לבזבז שוקולד ומ"שאריות" ניתן להכין דברים טעימים להפליא.

בקבוצה השתתפו 18 מתבגרים. נוצר שילוב שווה של מתבגרים עם צרכים מיוחדים ורגילים בגילאים 17-21. הפגישה הראשונה כללה משחקי שבירת הקרח והמשתתפים עבדו בצוותים של שלושה בכל מפגש. האווירה הייתה נינוחה וכללה הרבה אינטראקציות חברתיות נעימות בין כולם.

התוכנית התמקדה לא רק בהכנת המוצר אלא גם על הקניית הכישורים הדרושים לתכנן ולשווק מוצר מהתחלה ועד הסוף – חוויה מקצועית והכשרתית אמיתית שהמתבגרים ייתקלו בה בחיים האמיתיים.

שמחנו מאוד לקבל את התמיכה של קרן רודרמן שאפשרה את קיום הפרויקט.

לחצו לחזור לניוזלטר של שותף.